Irisbus Magelys opustil poprvé výrobní haly společnosti při příležitosti červnových testů „Coach Euro Test 2007“, na jejichž základě určí mezinárodní porota vítěze titulu „Coach of the Year 2008“. Vyhlášení výsledků je naplánováno na říjnový veletrh Busworld v Kortrijku, kde proběhne i světová premiéra nového autokaru.

Irisbus Magelys je součástí razantní obměny modelové nabídky Irisbus Iveco. Při vývoji nebylo nic ponecháno náhodě: v tomto projektu Irisbus zohlednil každého, kdo má s autokarem co do činění včetně rozličných charakterů podle typologie cestujících. Ucelená studie mezinárodního trhu, prováděná v průběhu šesti měsíců, a další dva měsíce strávené v autokaru s cílem podchytit všechny odlišnosti při tomto způsobu cestování, ukázaly vývojovým pracovníkům dvě nejvýznamnější priority cestujících rozhled a prostor v interiéru.

Irisbus se nechal inspirovat trendem známým jako “blob design”, čímž setřel rozdíly mezi interiérem a exteriérem na minimum, a to vše při maximálním využití prosklených ploch, dokonce i v neobvyklých místech. Vnější design respektuje rovné linie a je charakteristický absencí dekorativních ozdob. Nezapomnělo se ani na zadní část. Zasklená plocha na zadním panelu nenásilně přechází v kulaté linie, které navozují pocit bezpečí, a v méně impozantní tvary. Zdobné ocelové logo Irisbusu zdůrazňuje značku a dodává této části vozidla, která má tendenci být výrobci jaksi opomíjena, prozářenější a noblesnější vzhled.

V interiéru dominují pískové a okrové tóny. Tyto až extrémně jednoduché a nenápadné pastelové barvy decentně zdobí strop a téměř nepozorovaně přechází do okolních partií. Vše jezakulacené, měkké a oblé pro větší ochranu a zajištění bezpečnosti cestujících.Tóny ve škále od okrové po pískovou se mísí s přirozeným světlem, takže umělé osvětlení nepůsobí tak tvrdě. Také žárovky LED dávají světlu nový rozměr, působí lehce a teple. Přirozené světlo vyvolává pocit komfortu a kvality, zatímco modrá barva tlumených světel vyjadřuje sílu a efektivitu a cestujícím umožňuje bezpečný pohyb uvnitř vozidla.

Magelys je nejlepší ve své kategorii díky 2100 mm vnitřní výšky. To dává člověku mnohem lepší pocit volného prostoru. Standardem jsou tři sklopné LCD monitory. Irisbus pro Magelys vytvořil i novou WC kabinu. Nabízí nejen velký vnitřní prostor a snadný přístup, ale také další menší výhody jako úložný prostor v horní části, který může být přeměněn na prostor pro kávovar nebo ledničku.

Magelys byl navržen s cílem nabídnout zákazníkům Irisbus Iveco 100% přizpůsobivost, pokud jde o změny v rozvržení sedadel. To znamená, že v jakémkoli případě rozvržení sedadel má cestující vždy v dosahu ofukovače na stropě ty jsou od sebe vzdálené pouhých 30 cm, takže cestující mají vždy v dosahu nejméně 1 nebo 2 z nich a mohou si je zaměřovat dle vlastních přání. V Magelysu již není klimatizační jednotka na střeše, která ruší čistý design exteriéru vozidla. Klimatizace nového turistického autobusu je plně integrovaná do vozidla a její části jsou též velmi dobře přístupné pro pravidelnou údržbu.

Autobus Irisbusu Magelys bude vyráběn ve erzích H a HD v délkách od 12 do 13,8 metrů a s 2 nebo 3 nápravami. Nejmodernější šestiválcový motor Iveco Cursor 10 umožní plnit i emisní normy Euro 5 a EEV. Autobus bude špičkový nejen po stránce komfortu, ale i bezpečnosti ve výbavě bude například adaptivní tempomat a systém hlídání jízdního pruhu LGS. Sériová výroba autobusu Magelys bude spuštěna v letech 2007 a 2008.