Stropek, 3.ZN

Ve čtvrtek 26. 11. 2015 jsme se spolužáky vyrazili do koncentračního tábora Osvětim v Polsku. Odjížděli jsme z českobudějovického Mariánského náměstí v 5:30 ráno. Hned po výjezdu z Českých Budějovic jsem vybalil řízky, které provoněly celý autobus. Cesta do Polska trvala přibližně 6 hodin a s drobnými přestávkami probíhala v příjemné náladě umocněné jízdou v naprosto novém autobuse. Po necelých dvou hodinách po průjezdu Polskou celnicí jsme dorazili do Osvětimi.

U brány koncentračního tábora s nápisem Arbeit macht frei se nás ujala polská průvodkyně, která samozřejmě mluvila česky. Vyprávěla nám skutečné příběhy konkrétních lidí, kteří v těchto místech trpěli. Mohli jsme si prohlédnout plynové komory, spalovny lidí, místnosti plné lidských vlasů, bot, kufrů, a jiných pozůstatků milionů zabitých a zavražděných lidí. Některé kufry měly na sobě i česká jména. Exkurze v prvním táboře byla zajímavá, ale zároveň děsivá. Asi po třech hodinách jsme se přesunuli do druhého tábora, kde už pěkně přituhlo. Blížil se večer a začal foukat ledový vítr. Strávili jsme asi hodinu na místech, ze kterých šla hrůza, děs a zmar, a tak jsme se moc těšili zpátky do autobusu. V nočních hodinách jsme dorazili do hotelu v Ostravě. Hotel, ve kterém jsme se ubytovali, byl moc příjemný.

Druhý den ráno jsme vyrazili do kopřivnického muzea Tatry, kde jsme žasli nad auty tehdejší doby. K vidění byly nákladní, expediční, vládní i osobní vozy a různé speciály. Nejvíc mě zaujal 18 - ti válcový motor nákladního tahače. Po návštěvě muzea jsme si dali oběd ve vegetariánské restauraci, což jsme nečekali, a proto zrovna všechny nenadchl.

Výlet se nám moc líbil, byl poučný a zajímavý a těšíme se na další - třeba do Mladé Boleslavi.