Vše začalo v hotelu Gomel.Zde probíhala diskuze s europoslanci JUDr. Richardem Falbrem a Dr. Liborem Roučkem a poté soutěž ve formě testu. Otázky v něm se týkaly Evropské unie. Sešlo se přibližně 150 soutěžících z celých jižních Čech.Odměnou za správně zodpovězené dotazy byl pro padesát z nás 3 denní výlet do Evropského parlamentu, který sídlí ve Štrasburku, hlavním městěAlsaska ve východní Francii. Celkem 5 lidí z naší třídy D4b mělo to štěstí vyhrát a jet na úžasný výlet. Jmenovitě to byli tito žáci: Petr Cimburek, Tomáš Koutský, Radek Tůma, Kristýna Havlíková a Michaela Seberová.

Výlet začal v pondělí v 7 hodin ráno nástupem do autobusu, který nás vezl 10 hodin až do města Offenburg do útulného hotelu Rammersweier Hof, kde jsme byli ubytováni. Po únavném cestování nás čekala výtečná večeře o třech chodech. A večer jsme zavítali do nedaleké hospůdky, kde se hrálo na harmoniku, zpívalo a popíjelo se výborné víno.

Na druhý den byl pro nás připravený náročný program. V 9 hodin ráno nás autobus odvezl do Štrasburku, který byl od nás vzdálen asi 30 kilometrů. První místo, které jsme ve Štrasburku navštívili, byla nejznámější stavba města, ohromná a krásná katedrála

Notre-Dame, vysoká 143 metrů, která byla vybudována v románském a gotickém slohu. Po jejím prohlédnutí jsme měli asi 2 hodiny rozchod. Poté nás čekala hodinová vyhlídková plavba po Rýně, kde jsme si z lodě prohlédli historickou část Štrasburku i Evropský parlament, do kterého nás hned po plavbě zavezl náš autobus. Jako první nás čekal oběd,

po kterém následovala beseda s místopředsedou EP Dr. Liborem Roučkem a JUDr. Richardem Falbrem. Poté jsme měli možnost sledovat plenární zasedání Evropského parlamentu. To pro mnohé z nás bylo velice zajímavé.Náročný den jsme zakončili večeří v luxusní restauraci, kde s námi povečeřeli i Dr. Libor Rouček a JUDr. Richard Falbr. Následovala cesta zpět do hotelu a večerní program.

Další den ráno jsme si zabalili věci a poté nasnídali. Už před námi byla jen ta dlouhá a únavná cesta domů, kde posledním zpestřením bylo technické muzeum Sinsheim v Německu, které bylo velice hezké. I zde pro nás byl připraven oběd.A zbývala jen cesta domů…

Návštěva Evropského parlamentu ve Štrasburku v nás zanechala mnoho krásných zážitků a zkušeností, na které budeme dlouho vzpomínat.

Fotogalerii z akce naleznete zde: http://vofce.cz/index.php/fotogalerie/114-za-europoslanci-do-evropskeho-parlamentu