Bc. Petr Hart, vedoucí týmu Mechanic4ever

Studenti naší školy se úspěšně zúčastnili druhého ročníku závodu Hydrogen Horizon Automotive Challenge H2AC, který se konal 14. a 15. dubna v Střední škole technické v Praze. Reprezentaci školy si vzaly na starost dva týmy, a to: Zeppelin Team pod vedením Mgr. Jaromíra Kittla a tým Mechanic 4ever pod vedením Bc Petr Harta.

Závodilo se v těchto disciplínách: Prezentace stánku a videoprezentace týmu, technická inovace, design a nejzajímavější 6hodinový vytrvalostní závod. Zeppelin Team dokončil závod na skvělém 3. místě v 633 ujetými koly a druhý tým školy Mechanic 4ever se umístil na 5. místě s 420 ujetými koly. Navíc v doprovodném programu tým Mechanic 4ever se umístil na 2. místě v prezentaci stánku a videoprezentaci týmu a Zeppelin Team na 3. místě v technické inovaci.

Vedoucí týmů děkují všem zúčastněným studentům a příště to vyhrajeme a pojedeme na celosvětové finále!

Za Zeppelin tým ze Senovážného náměstí Tomáš Kadeřábek

Na začátku března přišel pan učitel Kittel do naší třídy 2 KE s nabídkou úpravy auta na závody RC modelů kategorie H2AC v Praze.
Hned jsem se nadšeně přihlásil a se mnou Honza Libič, Lukáš Melmer a Tomáš Hlach. Sestavíme a vytuníme si autíčko, co na tom je, to bude pro nás brnkačka. To jsem ovšem ještě netušil, co nás čeká.
Protože se už 10 let zajímám o RC modely a závody s nimi, ujal jsem se hrdinně role šéfa týmu a jeho vedení. Rozdělil jsem role řidiče, mechanika, a ostatní.
Nejvíc nás překvapil šibeniční termín do konání závodu a tím pádem absolutní nedostatek času.
Kámoši, slečny, tablety, hry, všechno šlo stranou a my se věnovali jenom přestavbě modelu, který nám dodali, tak abychom splnili požadavky pořadatelů a náš stroj byl jeden z nejspolehlivějších nejvytrvalejších, nejrychlejších a u ostatních vzbuzoval patřičný respekt.
Samotný závod se konal v 14. -15. 4. v Praze a sjelo se 24 družstev z Čech a Slovenska. Čekal nás 6-ti hodinový rychlostní maraton na 100 metrové dráze.
Ve čtvrtek po příjezdu probíhaly tréninkové jízdy, přípravy stanoviště a hlavně kvalifikační jízdy, které určily pozici řidiče v závodě. Skončili jsme druzí a to nám umožnilo vybrat si nejvhodnější stanoviště na ovládání panelu a dobrou startovací pozici.
V pátek se jelo naostro. Nervozita stoupala a snaha nezklamat sebe, pana učitele Kittela a všechny, co nám ten den ve škole drželi palce, byla veliká.
Bylo odstartováno. Vyrazili jsme jako draci a prvních pět hodin závodu jsme drželi první pozici s náskokem 75 kol na druhý tým. Bohužel nám nevystačila zásoba elektřiny a vodíku a tak jsme museli půl hodiny před koncem závod ukončit, a kdyby šlo našeho" Zeppelina" dotlačit do cíle silou vůle, udělali bychom to.
Na většinu týmů jsme měli velký náskok a nakonec jsme se propadli na krásné třetí místo za skutečně ostřílené matadory.
Jako bonus jsme ještě obsadili třetí místo v kategorii inovace a designu.
Shodli jsme se s kluky na tom, že naše účast byla nad očekávání úspěšná, a kdyby se nevyskytly technické problémy, dopadli bychom ještě líp, ale co není, může být.